FOTBOLLS VM

Nu igar lordag var jag ledig och det blev en san dar dag dar man inte gor sa mycket, vilket var skont.
forst sa gick vi och at en trevlig lunch hemma hos Ines familj (tradition pa lordagar), efter detta sa gick vi vidare till en videobutik for att hyra lite filmer till denna slappar dag.

Lunchen bestod av "Tortilla de patatas" som ar som en kall potatis kaka, samt ungsbakad flaskfile och pasta sallad. Och som vanligt sa lagar Ines mamma mat for 10 personer, och vi ar fem som ater det ar alltid en massa mat kvar pa bordet, och det ar alltid Ines mormor som forsoker fa mig att ata upp resten, vilket jag alltid nekar till. nu nar jag har tappat en massa kilon.

Fotbolls VM ar i full fart och vi fick igar bevittna spanien sla paraguay med 1-0, det blev lite av en folkfest har nere, alla bilar var ute och tutade i timtal med spanska flaggor svajande, stora grupper sjong songer pa gatorna och pa strandpromenaden, sant dar som man inte ser sa ofta. Nu pa onsdag ar det semi-final spanien - tyskland, ska bli kul att folja VIVA ESPAÑA!

Aterkommer pa onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0