San Juan

Hej hopp igen! Har om dagen var det San Juan runt om i spanien, det ar typ som svenska midsommar. I ar sa byggde var lilla stad en stor villa pa stranden (av tra) fylld med alla mojliga superhjaltar som man sedan vid midnatt dranker i bensin for att sedan elda upp allt ihop, till foljd av fyverkerier. Massor av folk och musik fram till tidig morgon (for min del blev det 05.30).

Samma dag hade jag pa baren en tre ratters middag som bestod av:

Forratt:
Svamp patè, rostat brod och mixsallad
Rak coctail
agg halvor med rom

Huvudratt:
Sir Loin stek med pepparsas och pommes
Cajun kyckling rostade roltfrukter
Lax fjaril vitvinsas farskpotatis

Efterratt:
Diverse bakelser fran tart dispalyen.

Inkl. halv flaska vin vitt/rott, 25 euro per person.

Annars ar allt som vanligt har nere, jobbar pa, turisterna har forra veckan invaderat staden sa nu blir det att jobba pa 8 veckor framover.

Var nere pa stranden igar eftermiddag med Ines och hennes bror och stektes i solen. Efter en halv timme i vattner och 3 timmar liggandes i solen hade jag fatt nog, maste vara det traktigaste man kan gora, sa nasta gang har jag bestamt mig for att ta med lite musik, ciggaretter och varfor inte ett par kalla bira.

Vi har nagot har nere som kallas "poniente" och "la vente", det ar tva vindar som har sodra spanien i sitt grepp hela sommaren. Poniente ar det varma vinden ifran afrika, sa om det ar 34 grader i skuggan, och vinden fran affrika kommer sa ar vinden varmare an 34 grader, sa vinden branner en till dods. La vente ar precis at andra hallet, blir lite kallare vind, vilket man hoppas pa!!

See you in hell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0